Att gå på Konstfack
2017-07-24
Konstfack är är den äldsta statliga högskolan när det gäller konst- design- och konsthantverk. Skolan har funnits ända sedan år 1844 och är numera även den högskola som är störst. Att gå på Konstfack är allt för dem som drömmer om att bli konstnär eller till att bli aktivist och utopist. I och med att man har gått på Konstfack kan man säga att man har gått på den bästa skolan i Sverige, eftersom skolan rankades som etta på den svenska listan över de konstnärliga högskolorna i Sverige år 2016. Utöver det ligger Konstfack som 11:e bäst i Norden och på 41:e plats i världen.LÄS MER →
